Thursday 21 November 2013

Program Penyelarasan Takwim : Unit Bimbingan dan Kaunseling Tahun 2014


  • Program Penyelarasan Takwim Aktiviti Unit Bimbingan dan Kaunseling bagi tahun 2014 telah diadakan di PPD Batang Padang, Timur Laut, Seberang Perai Selatan pada 11 November 2013 dan PPD Tampin pada 12 November 2013.

  • Program ini melibatkan kaunselor sekolah - sekolah menengah mengikut daerah. Program ini mendapat kelulusan dan kerjasama oleh penolong PPD bahagian Bimbingan & Kaunseling.
  • Antara aktiviti / program yang dirancang untuk tahun 2014 ialah :-
  1. Hari Kerjaya Peringkat Sekolah
  2. Seminar Motivasi Pelajar (Cemerlang)
  3. Seminar Motivasi Pelajar (Sederhana)
  4. Program Lonjakan Saujana SPM - Subjek Sejarah / Bahasa Malaysia (Pelajar Aliran Sains)
  5. Program Lonjakan Saujana SPM - Subjek Sejarah / Bahasa Malaysia (Pelajar Aliran Sastera)
  6. Pengurusan Stress




Dengan adanya DANA KCM, anda bukan sahaja diberikan bantuan kewangan, malah anda turut akan diberikan sesi kaunseling dalam memilih universiti atau kolej dan bantuan dalam menentukan kursus terbaik untuk anda. Namun tiada paksaan dalam pilihan institusi atau bidang dan segala keputusan muktamad adalah dari pelajar. Jangan buang masa anda lagi, mohon DANA KCM dan kami bantu anda untuk mencorak masa depan anda.

* Pihak Dana KCM tidak melantik wakil daripada mana - mana individu, kolej atau universiti untuk memberikan dana tersebut. Dana KCM hanya akan diberi sekiranya pelajar - pelajar mendaftar ke mana - mana institusi pengajian melalui Dana KCM.